Методична палітра

Методичний калейдоскоп


http://www.getloupe.com/v/knugcyhi






Звіт з методичної роботи
 Смолінського навчально- виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія – позашкільний навчальний заклад»
у 2016-2017 навчальному році.
         На виконання наказу начальника відділу освіти, молоді та спорту Маловисківської районної державної адміністрації від 07.09.2016 року №285 «Про структуру та організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2016-2017 навчальному році», відповідно законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», відповідно до Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України,
з метою забезпечення якісної організації методичної роботи з педагогічними кадрами, особистісно орієнованого підходу до підвищення їх фахового рівня у міжкурсовий період, впровадження в практику роботи досягнень педагогічної науки, інформаційно-комунікаційних, інноваційних технологій у закладі було організовано методичну роботу, спрямовану на вдосконалення теоретичної підготовки педагогів, необхідної для практичної діяльності, розвиток ініціативи педагога, узагальнення й поширення його досвіду. Організація методичної роботи будувалася на глибокому вивченні, аналізі результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів, координувалася з курсовою перепідготовкою та іншими формами підвищення кваліфікації.
      Методична робота закладу у 2016-2017 н.р. була спрямована на вирішення наступних завдань:
1.                 Реалізація науково-методичної проблеми районного методичного кабінету «Формування компетентної творчої особистості педагогічного працівника – необхідна умова підвищення якості освітнього процесу», проблеми закладу «Створення психолого-педагогічних умов для інтенсифікації навчально-виховного процесу, формування життєвої активності, поглиблення культуротворчої спрямованості діяльності закладу» (4-ий рік). Підтема: «Формування вчительської та учнівської компетентностей з інформаційно-комунікаційних технологій, необхідних для життя в інформаційному суспільстві»
2.                Забезпечення поетапного впровадження Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти, створення належних умов для успішної адаптації учнів до систематичного шкільного життя.
3.                Створення оптимальних умов для реалізації навчальних програм в гімназійних класах (5-А, 6-А, 7-А, 8-А класи), підвищення професійної майстерності педагогів.
4.     Подальше впровадження Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти;
5.     Створення належних умов для успішної адаптації учнів до організації навчально-виховної діяльності;
6.     Модернізація організаційних форм та змісту науково-методичної роботи з педагогічними працівниками;
7.     Удосконалення організаційно-методичних механізмів пошуку, виявлення та підтримки творчо працюючих вчителів та підготовка їх до участі в фахових конкурсах;
8.      Створення організаційно-педагогічних умов для розвитку інноваційного освітнього простору, підвищення якості інноваційної діяльності;
9.     Створення умов та стимулювання педагогічних працівників до поширення педагогічного досвіду через публікації у фахових виданнях, створення авторського навчально-методичного забезпечення, видавничу діяльність;
10.        Організація роботи дітей з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу;
11.        Створення оптимальних умов для реалізації навчальних програм в гімназійних класах (5-А, 6-А, 7-А, 8-А кл.), підвищення професійної майстерності педагогів;
12.        Своєчасне виявлення, підтримка та створення умов для навчання й розвитку обдарованих учнів;
13.        Впровадження  проектної технології, ейдотехніки, інших інноваційних технологій.
14.        Активізація роботи WEB-сайту закладу та сайтів і блогів педагогічних працівників, сайтів і блогів методичних підрозділів (ШМО).
15.        Створення організаційно - педагогічних умов для розвитку інноваційного освітнього простору,підвищення якості інноваційної діяльності.
 В закладі організовано роботу педагогічної ради;
     методичної ради у складі:
Петрова Н.М.- директор НВО
Гетманець В.О.- заступник директора з НВР, голова Ради
Бічаніна С.О.- заступник директора з ВР
Подиряко О.А.- заступник директора з НВР
Гульченко Н.Л.- заступник директора з НВР
Ковальова Л.В.- заступник директора підрозділу ПНЗ
Лукаш Н.А. –голова МО учителів початкових класів, учитель- методист
Бурдейна Л.І. - голова МО учителів укр. мови і літератури
Маджар В.Д.- голова МО учителів зарубіжної літ. і рос. мови
Сіроштаненко О.Л. - голова МО учителів фізико- математичного циклу
Бондар К.В.- голова МО учителів історії та географії
Мішаткіна С.Є.- голова МО учителів хімії, біології, фізичної культури та ОЗ
Білоусова О.С.- голова МО класних керівників
Шаповалова О.В.- голова МО учителів іноземної мови
Мелішкевич Л.Б.- учитель математики, секретар Ради.
На засіданнях методичної ради розглядалися питання:
·        Про визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації вчителів   
      у 2016/2017 навчальному році.  
·        Особливості організації навчально-виховного процесу та інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів у 2016/2017навчальному році.
·        Удосконалення навчально- виховного процесу на основі сучасних технологій;
·        «Упровадження інноваційних процесів у загальноосвітній школі. З досвіду впровадження інформаційно- комунікаційних технологій».
·        Підготовка учителів до конкурсу «Учитель року»;
·        Огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого - педагогічної літератури;
·        Атестація педагогічних працівників;
·        Підготовка учнів до участі в предметних олімпіадах;
·        Підготовка і організація ДПА та ЗНО-2017;
·        Робота з обдарованими учнями, залучення вихованців до Кіровоградської МАНУМ.
·        Моніторинг якості освіти у гімназійних класах.
       Діяли шкільні методичні об’єднання:
Шкільні МО та їх керівники:
Лукаш Н.А. - голова МО учителів початкових класів
Бурдейна Л.І.- голова МО учителів укр. мови і літератури
Маджар В.Д. - голова МО учителів світової літ. і рос. мови
Сіроштаненко О.Л. - голова МО учителів фізико- математичного циклу
Бондар К.В.- голова МО учителів історії та географії
Мішаткіна С.Є.- голова МО учителів хімії, біології та фізичної культури
Шаповалова О.В.- голова МО учителів іноземної мови.
Білоусова О.С. – голова МО класних керівників.
       Було організовано роботу Школу молодого учителя (1 раз в місяць), керівник  методичного підрозділу заступник з НВР Подиряко О.А.; педагоги- наставники: Гетманець В.О.- заступник директора з НВР, Ковальова Л.В.- заступник директора підрозділу ПНЗ.
     Діяв психолого- педагогічний семінар   (керівник Миронова Н.В.) – чотири рази на рік. Наукове товариство літературно- краєзнавчого напрямку «Патріот» та його наукові секції: «Математика», Суховерхова Г.А.; «Психологія», Миронова Н.В.; «Українська література та фольклористика», Філоненко В.М.,; «Українська мова», Бурдейна Л.І.; «Історичне краєзнавство», Калашник Т.С.
Проводилися епізодичні заходи з педагогами:
1.                Творчі звіти учителів, які атестувалися на відповідність раніше присвоєній вищій кваліфікаційній категорії та на встановлення вищої категорії (відповідальні заступники директора з навчально-виховної роботи Гетманець В.О., Подиряко О.А.);
2.                Предметно-методичні тижні (відповідальні заступники директора з НВР Гетманець В.О., Подиряко О.А.);
3.  «Палітра наставника» (відкриті уроки вчителів вищої категорії,
     керівників МО, учителів, що мають педагогічні звання «старший учитель»,
     відповідальні Гетманець В.О., Подиряко О.А., Ковальова Л.В.(листопад,
     лютий).
4.  Конкурс блогів педагогічних працівників «Блогосфера» (відповідальні  
     заступники директора з навчально-виховної роботи Гетманець В.О.,  
     Подиряко О.А., Ковальова Л.В. (листопад).
5.  Творчий звіт методичних кафедр .
6. Науково-практична конференція, на якій обговорювалися підсумки роботи над методичною проблемою закладу,травень 2017 року.
     Учителі працювали над індивідуальними методичними темами, які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності, інтересів учителів, завдань навчально- виховного процесу; над підвищенням рівня самоосвіти,  корегували  власні науково-методичні проблеми відповідно до методичних та експериментальних завдань навчального закладу.   Удосконалювали рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи;   систематично працювали над поповненням  кабінетів методичними матеріалами; над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.
    Педагоги брали участь в епізодичних загальнорайонних та обласних методичних заходах:
1. Конкурс  «Учитель року- 2016», Номінація «Початкові класи» - Босько С.П.
2. Проведення постійно діючого семінару-практикуму заступників директорів 
з навчально-виховної роботи з проблеми «Науково - методичне забезпечення підготовки педагогів до творчої діяльності як засіб підвищення якості освіти», березень 2017 року;
3. Участь вчителів у районних і обласних Інтернет- конференціях:Петрова Н.М.. Курбатова В.В.; «Хмурівські читання» - Бурдейна Л.І.;
4. Районний семінар вчителів трудового навчання  26.01.2017 р.: ВершковаО.В.- майстер –клас; Авраменко О.М.- майстер- клас (9-А клас);
5. Участь у дистанційних творчих групах учителів української літератури з         проблеми «Сучасні методи викладання української літератури»;
6. Участь у віртуальному семінарі вчителів фізики і математики (квітень 2017 року) з проблеми «Діяльнісний підхід та формування життєвої компетентності учнів шляхом використання практично орієнтованих завдань на уроках математики і фізики»;
7. Участь в обласному семінарі для вчителів німецької мови спільно з Гете – Інститутом на базі інституту післядипломної педагогічної освіти імені В.Сухомлинського, м.Кропивницький -  учитель Шаповалова О.В. - 24.10.- 28.10.2016 р.;
8. Участь в обласних навчальних семінарах для учителів української мови та літератури, англійської мови, які викладають в 11-их класах- листопад- грудень 2016 р. КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» - Бурдейна Л.І., Білоусова О.С., Присяжнюк Т.В.
9.  Майстер-клас вчителя-методиста Лукаш Н.А. (початкові класи) – «Використання мультимедійних технологій на уроках в початкових класах»;
10. Майстер-клас вчителя-методиста Курбатової В.В. (вчителі, що викладають індивідуальне навчання), тема «Організація та здійснення індивідуального навчання дітей, які потребують корекції розумового розвитку».
11. Участь у вебінарах ( «Робота з обдарованими дітьми в умовах інформаційного суспільства» - Гульченко Н.Л., Подопригора С.П.).
12. Вчитель Білоусова О.С. брала участь в роботі журі під час проведення олімпіади з англійської мови, яка проходила на кафедрі міжнародної економіки НТУ в місті Кропивницькому.
13.  Бондар К.В. була учасником виїзного семінару творчої групи вчителів історії, який проходив у м. Кропивницький.
      Навчально-виховний процес у НВО здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, конкурси, огляди, виставка, експедиція, репетиційні та оздоровчі збори, екскурсії, наукові товариства тощо.
    Здійснюється поглиблена підготовка учнів з профільних предметів, яка досягається шляхом вивчення спеціальних курсів з української мови («Стилістика сучасної української мови», О. Авраменко, 10,11 класи) та німецької мови («Гіди-перекладачі», Н.М.Нікішина, Т.В. Вочканова та ін.), предметів за вибором, діяльністю різноманітної мережі клубів, гуртків, наукових об'єднань, творчих об'єднань, товариств.
      Смолінське НВО є опорним закладом з проблеми «Впровадження нових організаційних форм роботи на основі інноваційних технологій» (керівник Гетманець В.О.) та з превентивного проекту «Захисти себе від ВІЛ» (керівник Вершкова О.В.);
   У 2016- 2017 н.р. проводились моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів у гімназійних класах, аналізувався середній бал з кожної базової дисципліни. Порівняльний аналіз за останні роки дозволив визначити шляхи вдосконалення навчально- виховного процесу. Вивчення стану викладання окремих предметів здійснювалося згідно з   перспективним планом. У 2016-2017 н.р. адміністрацією закладу було здійснено вивчення стану викладання предметів: українська мова, історія, математика, біологія,
мистецтво, художня культура, образотворче мистецтво. Здійснено оглядовий контроль дотримання єдиного орфографічного режиму при веденні робочих зошитів та зошитів для контрольних і творчих робіт, якість проведення лабораторних і практичних робіт (результати вивчалися на нарадах при директорові, докладно проаналізовані та оформлені у вигляді довідок та наказів по закладу).
      Була якісно спланована і організована робота по підготовці учнів до ДПА та ЗНО-2017 року.
       З метою з’ясування рівня виконання завдань Державного стандарту було проведено тематичні перевірки щодо дотримання принципу наступності при переході учнів з початкової в основну школу. Результати вивчалися на педагогічному консиліумі, на нарадах при директорові.         
       Учителі взяли участь у конкурсі підручників для 9-их класів, було відібрано електронні версії оригінал- макетів підручників (підтверджено в Репозитарії навчального контенту).
        Заступники директора з НВР Гетманець В.О., Подиряко О.А., Ковальова Л.В. протягом навчального року створювали динамічні творчі групи для підвищення рівня методичної роботи та проведення педагогічних рад, засідань МО, психолого-педагогічних семінарів.
Досліджувалась участь учнів в різних конкурсах, олімпіадах; простежено результативність відповідно до рівня педагогічної майстерності учителя.
      З метою формування професійної компетентності учителі займаються самоосвітою: готують виступи на семінари, педагогічні ради, засідання МР і МО, науково- методичні розробки, проекти; удосконалюють колективні форми методичної роботи, які містять елементи самоосвітньої діяльності.  Учителі створили власні блоги в мережі Інтернет з метою популяризації досягнень педагогічної діяльності та обміну досвідом. Активно діє сайт НВО, створено власні блоги шкільних методичних об’єднань. На сайтах проходить активне спілкування з учителями району та області з метою вивчення і впровадження педагогічного досвіду учителів Кіровоградської області. Блоги заступника директора з НВР Гетманець В.О. «Завуч» та блог методиста ПНЗ Ключти Н.Я. брали  участь в обласному огляді освітніх блогів «Педагогічна блогосфера» в номінації блог керівника (директора/заступника) навчального закладу.
      Одним із головних напрямків кадрової освітньої політики є атестація педагогічних працівників, якій передують курси підвищення кваліфікації.
Згідно списків, у 2016-2017 навчальному році у Смолінському НВО атестувалося 12 педагогічних працівників:  
·        Бурла Олена Василівна – учитель російської мови та зарубіжної літератури;
·         Бурдейна Любов Іванівна - учитель української мови та літератури;
·         Перехрестна Ольга Петрівна - учитель української мови та літератури;
·         Білоусова Ольга Сергіївна – учитель англійської мови;
·        Легка Вікторія Олександрівна - учитель англійської та німецької мови;
·        Тірошко Любов Володимирівна - учитель початкових класів.
·        Курбатова Валентина Василівна – учитель початкових класів;
·         Гордієнко Тетяна Олександрівна – учитель початкових класів;
·         Босько Світлана Петрівна – учитель початкових класів;
·         Лєтунова Тетяна Миколаївна – керівник гуртка;
·         Ключта Наталія Якимівна – методист ПНЗ;
·        Малашенко Світлана Михайлівна – керівник гуртка.
За результатами атестації присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» 2 учителям англійської мови Білоусовій Ользі Сергіївні, Легкій Вікторії Олександрівні
Підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Старший учитель»  5 учителям - учителю зарубіжної літератури та російської мови Бурлі Олені Василівні, учителю української мови та літератури Перехрестній Ользі Петрівні; вчителю початкових класів  Курбатовій  Валентині Василівні; вчителю початкових класів Гордієнко Тетяні Олександрівні; вчителю початкових класів Босько Світлані Петрівні.   
Підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 1  учителю початкових класів Тірошко Любові Володимирівні. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» - 1 вчителю української мови та літератури  Бурдейній Любові Іванівні.
Присвоєно 11 тарифний розряд керівнику гуртка Лєтуновій Тетяні Миколаївні; 12 тарифний розряд керівнику гуртка  Малашенко  Світлані  Михайлівні.
Підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»   методисту ПНЗ  Ключті Наталії Якимівні.
        У закладі була спланована та проведена значна робота та налагоджена система роботи з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, у І етапі конкурсу - захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАНУМ, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному та обласному рівнях.
         Педагогічний колектив  намагається ефективно і доречно використовувати інноваційні технології навчання, спрямовані передусім на інтереси школяра, його індивідуальний потенціал. Це дає можливість формувати інтелект, виховувати гармонійно розвинену особистість, здатну до пізнавальної діяльності, до самовираження. Педагоги докладають значних зусиль для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодіння учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованими на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації.
       У  2016-2017 навчальному  році  педагогічні працівники та адміністрація проводили моніторингові дослідження у навчальній і виховній роботі. Визначався рейтинг учнів по класах, по закладу, рейтинг класів. Навчальний  2016- 2017  рік  закінчили  361 учень 5-11 класів (з них, 2 учні - на індивідуальному навчанні). Дівчат - 175 чол., хлопців - 186 чоловік.
                                                       Початковий рівень – 34 – 9%
                                                      Середній рівень      - 170 – 47%
                                                      Достатній рівень    - 145 – 40%
                                                      Високий рівень       - 12 учнів - 4%
Середня якість знань по НВО становить 44% ( в І семестрі – 41%). Отже, рівень навчальних досягнень учнів на кінець навчального року зріс на 3 %. Збільшилась кількість відмінників -12 учнів (на кінець І семестру було 9 чол.). Найвищу якість знань виявили учні 6-А (гімназійного) класу: 100 % (класний керівник  Подопригора С.П.). Високий показник якості навчальних досягнень також  у 5-А (гімназійному) класі – 85 % (класний керівник Суховерхова Г.А.), у гімназійному 8-А класі якість знань - 74% (класний керівник Мелішкевич Л.Б.), у 7-А класі - 53% (класний керівник Бурдейна Л.І.).
   Згідно з річним планом роботи закладу одним із пріоритетних завдань педагогічного колективу було виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання у жовтні 2016 року було проведено шкільний етап предметних олімпіад з базових дисциплін. В листопаді учні –переможці шкільного етапу стали учасниками районного туру олімпіад. Загальна кількість учасників складає 64 учасники, з них 35 призових місць:18 – І місце, 6- ІІ місце, 11- ІІІ місце.
Українська мова і література:
ІІ місце Ємельяненко Д.- 8-А кл. (Петрова Н.М.)
ІІ місце Васильєв О.- 11-А кл. (Бурдейна Л.І.)
Математика:
ІІ місце Скаскевич Ю.-10-А кл. (Суховерхова Г.А.)
ІІІ місце - Гранніков Д.- 8-А кл. (Мелішкевич Л.Б.)
Хімія:
І місце Ємельяненко Д.- 8-А кл.(Прадіденко Л.Р.);
І місце Скаскевич Ю.-10-А кл.;
ІІІ місце- Бербет М.- 9-Б кл.
Фізика:
ІІ місце Скаскевич Ю.-10-А кл. (Подопригора Г.Є.).
Біологія:
І місце – Ємельяненко Д.-8-А кл.(Мішаткіна С.Є)
І місце Гетманець Олександра 9-Б кл.;
ІІІ місце- Холод А.-11-Б кл. ІІІ місце – Скаскевич Ю.- 10-А кл.
Географія:
І місце Ємельяненко Д. 8-А кл. (Гетманець В.О.)
І місце Гетманець О.- 9-Б кл. (Гетманець В.О.);
ІІ місце Скаскевич Ю.-10-А кл. (Павлюк Л.М.).
Астрономія:
ІІ місце Скаскевич Ю.- 10-А кл. (Подопригора Г.Є.)
Інформаційні технології:
І місце Сухоребра І. 10-А кл.  (Мелішкевич Г.Б.)
ІІІ місце Бербет М.- 9-Б кл. (Мелішкевич Г.Б.)
Трудове навчання:
І місце Рахманкулова А. 9-Б кл. (Вершкова О.В.)
Економіка:
ІІІ місце- Холод А.- 11-Б кл. (Козубенко В.М.)
Німецька мова:
І місце Бербет М. 9-Б кл. (Шаповалова О.В.)
І місце Федченко А.-8-А кл.(Шаповалова О.В.)
І місце Колесникова Анна 10-Б кл.
Англійська мова:
І місце Ємельяненко Д.- 8-А кл. (Гладун Н.Ф.
І місце Гетманець О. 9-Б кл.(ШаповаловаО.В.
І місце Шульгін І. 11-Б кл. (Білоусова О.С.)
ІІ місце Скаскевич Ю.10-А кл. (Гладун Н.Ф.)
Російська мова і література:
І місце Гетманець О. 9-Б кл. (Бурла О.В.);
І місце Колесникова А. 10-Б кл. (Маджар В.Д.)
ІІІ місце Панова К. 8-А кл. (Бурла О.В.)
ІІІ місце Ковпан Анна 11 кл. (Подопригора С.П.)
Правознавство:
ІІІ місце. Колесникова А. 10-Б кл.(Козубенко В.М.)
ІІІ місце Цибульська Ю. 11-Б кл.(Козубенко В.М.).
Історія:
І місце Бербет М.-9-Б кл.  (Бондар К.В.);
ІІ місце Ємельяненко  Д. 8-А кл. (Козубенко В.М.)
В ІІ етапі конкурсу імені Шевченка:
І місце Гетманець О. 9-Б кл. (Бічаніна С.О.)
І місце Колесникова А. 10-Б кл. (Перехрестна О.П.).
    Згідно наказу відділу освіти, молоді та спорту від 03.01.2017 року № 271 «Про участь учнів Маловисківського району в ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад в 2016/2017 р»  переможці взяли участь у ІІІ етапі. Переможцями ІІІ (обласного) етапу олімпіади з російської мови та літератури стали: учениця 9-Б класу Гетманець Олександра - ІІ місце, учениця 10-Б класу Колесникова Анна - ІІІ місце (вчителі Бурла О.В., Маджар В.Д.).
      Шкільне  методичне об’єднання вчителів української мови та літератури налічує 6 педагогів, серед  яких чотири вчителі вищої кваліфікаційної категорії, два – першої, три мають звання « Старший учитель». МО вчителів української мови та літератури в 2016 – 2017 н.р. працювало над проблемою « Інноваційні аспекти підвищення мовної культури та грамотності учнів», підпорядкувавши їй виховну тему «Створення умов для формування особистості учня, патріота своєї держави й народу». Ця тема є актуальною, одним із складових чинників підготовки молодого покоління до життя.
         Робота МО проводилась згідно плану. У поточному навчальному році курси підвищення кваліфікації проходила Присяжнюк Т.В. Члени ШМО провели чотири тематичні засідання відповідно до поточного плану роботи, на яких опрацювали такі теми:
-         Особливості викладання української мови та літератури у 2016 – 2017 н.р.
-         Використання інноваційних технологій на уроках української словесності.
-         Формування успішного освітнього середовища шляхом впровадження інноваційних технологій.
-         Аналіз результативності МО за 2016 -2017 н.р.
Робота МО була спрямована на втілення в життя Державної програми розвитку, функціонування української мови як одного з основних чинників діяльності вчителів української мови, на пошук оптимальних форм і методів роботи з обдарованими дітьми, втіленню в життя рішень МОУ про освіту, якісну підготовку до ДПА та ЗНО.
Між засіданнями були проведені такі заходи :
-         У жовтні – I етап шкільної олімпіади з української мови та літератури ( 22 учасники ).
-         У листопаді – I етап Міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Г. Шевченка (39 учасників ).
-         I етап Міжнародного конкурсу ім. П. Яцика (37 учасників ) ; II етап шкільної  учнівської олімпіади , II етап Міжнародного мовно – літературного конкурсу ім. Т.Г. Шевченка та Міжнародний конкурс ІМ. П. Яцика.
А також у листопаді були проведені такі заходи до Дня української писемності:
- літературне свято «Із глибини віків у сучасність « (11 кл. Бурдейна Л.І );
- конкурс на кращого читця віршів про мову серед учнів 5 класів
(Бурдейна Л.І., Перехрестна О.П.).
  В 2016-2017 н.р. методичне об'єднання вчителів математики, інформатики та фізики працювало над проблемою: «Розвиток творчих здібностей учнів на сучасному етапі демократизації та гуманізації шкільної освіти шляхом впровадження новітніх технологій навчання».
  Свою роботу вчителі спрямували на удосконалення сучасного уроку математики, інформатики та фізики шляхом впровадження інноваційних технологій та застосування інтерактивних форм навчання.
На засіданнях ШМО здійснювалися обговорення та аналіз змісту навчальних програм, методичних рекомендацій, надавалась допомога членам ШМО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Вчителі проводили роботу як з обдарованими дітьми, так і з учнями, які мають початковий рівень знань, через залучення їх до роботи в гуртках, участі в олімпіадах та конкурсах.
Участь в  олімпіадах

I етап
II етап
III етап
Математика
35
2

Інформатика
12
3
1
Фізика
20
3
1
Астрономія
4


Результати олімпіад:
Математика 8 клас
II- етап  ІІІ місце – Гранніков Денис, вчительМелішкевич Л.Б.
10 клас
ІІ місце – Скаскевич Юлія, вчительМелішкевич Л.Б.
Фізика – II етап Скаскевич Юля, Петренко Анастасія, Бербет Марія, вчитель Подопригора Г.Є., Гульченко Н.Л.
III-етап Скаскевич Юлія.
Інформаційні  технології  - Шульгін Ігор (11-Б кл)  I місце (II етап) вч. Мелішкевич Г.Б.
III- етап  Сухоребра Ірина,  вчитель  Мелішкевич Г.Б.
Участь у конкурсах
Кенгуру
63
Бобер
40
Левеня
39
Вчителі нашої школи взяли активну участь в роботі РМО та семінарах :
Мелішкевич Г.Б. та Сіроштаненко О.Л. у 2016 р. провели семінар з інформатики  «Організація навчально-виховного процесу під час вивчення предмету «Сходинки до інформатики» у початковій школі»
Мелішкевич Л.Б. та команда Смолінського НВО 11 січня 2017 р. брала участь у веб-квесті «Математика – це наука чи життя?».
31 березня команда Смолінського НВО брала участь у районному фізико-математичному марафоні.
Вчителі математики на базі Смолінського НВО підготували і провели проект «Математичні задачі у художніх творах», а  Мелішкевич Л.Б. провела відкритий урок «Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь».
З 24 квітня по 8 травня вчителі математики Суховерхова Г.А., Сіроштаненко О.Л., Мелішкевич Л.Б. брали участь у віртуальному семінарі «Діяльнісний підхід та формування життєвої компетентності учнів».
З 14 по 18 березня в школі пройшов тиждень математики під девізом  «Математика - цариця наук». Учителями математики , інформатики та фізики визначено такі завдання та напрямки роботи на наступний рік:
1.     Впровадження  компютерних технологій в практичну діяльність вчителя.
2.     Підвищення ефективності уроку математики, інформатики та фізики шляхом використання інтерактивних технологій та методик.
3.     Залучення учнів до позаурочних форм навчання ( гуртки, консультації, факультативи)
4.     Брати активну участь в конкурсах та олімпіадах.
Робота шкільного методичного об’єднання «Бівалент» природничо – оздоровчого циклу у 2016-2017 навчальному році була спрямована  на реалізацію проблеми «Вдосконалення майстерності у викладанні предметів, впровадження в навчально – виховний процес сучасних освітніх технологій».
Основні напрямки роботи:
·        використання сучасних технологій навчання з метою розвитку креативності учнів;
·        впровадження педагогічних стратегій розвитку інноваційної особистості вчителя та учня засобами інформаційних технологій;
·        створення умов для природного самовиявлення учнів та їх самореалізації;
·        впровадження нових педагогічних технологій, спрямованих на всебічний розвиток учнів.
        ШМО вчителів природничо – оздоровчого циклу налічує 5 учителів, з яких 1 – старший вчитель, 1 має вищу категорію, 3- першу, 1 – спеціаліст. Такий якісний склад учителів забезпечує викладання природничих дисциплін на належному рівні, дає можливість реалізувати шкільну науково-методичну проблему. ШМО працювало над підвищенням рівня навчально-виховного процесу, над сприянням підвищення фахової майстерності. Робота проводилася за планом 4 засідання на рік. Відбувалася робота між засіданнями. Обрані актуальні проблеми для обговорення:
·        Організація заходів щодо покращення результатів ЗНО випускників 11-х класів з біології (МішаткінаС.Є.).
·        Формування пізнавальних інтересів та розвиток відповідального ставлення до самопідготовки до ЗНО з хімії в учнів 11-х класів.
( Прадіденко Л.Р.)
·        Застосування проблемного навчання на уроках біології. (Мішаткіна С.Є. )
·        Рекомендації вчителю щодо досягнення дисципліни на уроці. ( Авраменко О.М. )
·        Особистісно – орієнтований підхід до навчання в сучасних умовах.
( Мішаткіна С.Є. )
·        Формування здорового способу життя засобами фізичної культури. (Бершадська Л.В.)
·        Обговорення відкритих уроків Авраменко О.М., Вершкової О.В., Прадіденко Л.Р., Мішаткіної С.Є.
·        Метод проектів – метод цілісного розв’язання учнем життєво значущої проблеми. (Вершкова О.В.)
·        Як підготувати дітей до тестування. Рекомендації психолога. (Мішаткіна С.Є.)
·        Організація та проведення майстер – класів. (Мішаткіна С.Є.)
·        Обговорення відкритого уроку Мішаткіної С.Є.
·        Методичні основи створення та використання тестів. (Вершкова О.В.)
·        Використання засобів PowerPoint на уроках. (Прадіденко Л.Р.)
Вчителі брали участь у районних семінарах. Впроваджували нові технології навчання, які підвищують якість умінь та навичок учнів. Вдосконалюють майстерність у викладанні предметів. Були проведені усі необхідні контрольні роботи з хімії, шкільні олімпіади з біології та хімії. Учні брали участь в районних олімпіадах з хімії та біології, в обласних олімпіадах з біології, хімії та трудового навчання. Протягом навчального року проводилась позакласна робота. Був проведений тиждень біології та хімії:
·        Випуск газет до тижня хімії та біології.
·        Усний журнал «Людина і біосфера» 11-ті класи
·        Хімічна казка.
·        Хімічна вікторина.
·        Захист міні - проектів «Користь чи шкода від опалого листя». 5-ті класи.
Учні брали участь у міжнародному інтерактивному природничому конкурсі «Колосок осінній» , «Колосок весняний». Вчителями МО проводилася робота по підготовці учнів до ДПА, ЗНО.
Робота МО впливає на піднесення рівня професійної майстерності вчителя. У 2017 – 2018 навчальному році рекомендовано:
-         Брати активну участь у роботі районних семінарів.
-         Протягом року здійснювати підготовку до ДПА та ЗНО.
-         Організувати вивчення та творче впровадження надбань передового педагогічного досвіду досвідчених вчителів району, області.
-         Впроваджувати інформаційно – комунікативні технології.
-         Активізувати роботу та якісну підготовку здібних та обдарованих дітей для участі в районних, обласних олімпіадах, конкурсах.
Робота МО вчителів іноземної мови в 2016-2017 навчальному році була спрямована на вирішення проблеми: «Формування в учнів соціокультурної компетенції, яка має сприяти вихованню толерантного ставлення і поваги до культури, звичаїв, способу життя народів, мова яких вивчається».
Вчителі працювали і над власними проблемами:
Шаповалова О.В.- «Формування і розвиток інформаційної культури засобами іноземної мови»;
Гладун Н.Ф.- «Використання проектної методики як засобу ефективного розвитку комунікативної компетенції учнів»;
Білоусова О.С.- «Проблема формування креативної особистості. Інтерактивні засоби навчання як засіб формування креативної особистості»;
Легка В.О.- «Навчальна гра як засіб формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови».
На засіданнях МО було заслухано та обговорено доповіді за проблемами, над якими працюють вчителі. Також було проведено роботу:
1. Шкільна олімпіада з іноземних мов.
2.Участь у районній олімпіаді.
3.Переможці районної олімпіади взяли участь у ІІІ турі Всеукраїнських учнівських олімпіад. Гетманець О., учениця 9-Б класу посіла 4 місце.
4.Учень 11 класу Шульгін І.(вчитель Білоусова О.С.) взяв участь в олімпіаді з англійської мови , яка відбувалась на кафедрі міжнародної економіки НТУ в місті Кропивницькому. Білоусова О.С. була членом журі.
5. Було проведено роботу по залученню учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Puzzle», в якому взяли участь 57 учнів. Найкращі результати серед учасників нашої школи показали Дружиніна П., Кавун Н., Бербет М., Гетманець О., Холод А.
6. Був проведений  шкільний конкурс читців сонетів В.Шекспіра мовою оригіналу, в якому взяли участь учні 10-11 класів. Переможець конкурсу Ю. Скаскевич.
7. Був проведений тиждень іноземних мов на тему «Mastering Languages through Culture».
8. Вчителі відвідали та обговорили відкриті уроки, які провели Легка В.О.(урок в 1класі) та Білоусова О.С.(урок в 6 класі). Уроки були проведені на високому рівні, із застосуванням новітніх технологій, в гарній атмосфері.
9. Вчителі Білоусова О С. та Легка В.О. взяли участь в районному семінарі заступників директорів з навчально - виховної роботи і показали сучасні уроки.
10. Шаповалова О.В. взяла участь в роботі семінару вчителів німецької мови на базі інституту післядипломної освіти спільно з Гете інститутом в Україні.
На засіданнях МО та в роботі між засіданнями вчителі обговорювали плани самоосвіти, напрямки роботи з обдарованими дітьми, обмінювались досвідом впровадження інформаційних технологій, організовували підготовку учнів до участі в олімпіадах та конкурсах, знайомились з педагогічним досвідом передових вчителів.
      Методичне об’єднання учителів історії та географії у 2016-2017 н.р. працювало над проблемою:«Інноваційний підхід у процесі викладання історії, правознавства, географії». Бондар К.В., учитель І кваліфікаційної категорії, стаж роботи - 22 роки. Методична проблема: "Інноваційний підхід у процесі викладання історії, правознавства". Козубенко В. М., учитель І кваліфікаційної категорії, стаж роботи - 29 років. Методична проблема: «Розвиток вміння аналізувати історичні факти, оцінювати їх значення».
Тимошенко В.В., учитель І кваліфікаційної категорії, стаж роботи - 22 роки. Методична проблема: "Формування навичок самостійної роботи учнів на уроках історії".
Павлюк Л.М.,спеціаліст, стаж роботи - 9 років. Методична проблема: «Використання краєзнавчого принципу під час вивчення географії та економіки».
Гетманець В.О., учитель вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи - 17 років. Методична проблема: «Активні методи навчання як шлях до підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках та формування комунікативних навичок».
      Протягом навчального року вчителі історії та географії приймали активну участь в роботі шкільного  та районного методичного об’єднання. В листопаді 2016 року учні десятого класу Тучкова Анастасія, Король Родіон взяли участь в обласному конкурсі знавців Конституції України. Учні 8-11 класів приймали активну участь в шкільних та районних олімпіадах. Вчителями історії було проведено акцію 23 січня до Дня Соборності України “ Україна єдина”. Учні 6-11 класів взяли активну участь у Всеукраїнському конкурсі “Лелека” та природничій грі «Геліантус». Вчителі історії разом з учнями прийняли активну участь в Дні вишиванки. 8 Травня до Дня пам’яті та примирення було проведено тематичні уроки  присвячені загиблим воїнам АТО “Ми пам’ятаємо”. Учнями  6-В класу  було покладено квіти до меморіальної дошки біля Смолінського НВО.
9 Травня вчителі  разом з учнями відвідали мітинг, присвячений Дню Перемоги.  В кінці травня  Бондар К.В. побувала на виїзному семінарі в м. Кропивницький, де відвідала краєзнавчий музей разом з колегами району.  Учителі Гетманець В.О., Павлюк Л.М. були учасниками районної творчої групи  учителів географії.    
     На наступний навчальний рік методичне об’єднання ставить перед собою комплексну реалізацію навчання в світлі сучасних подій. Вдосконалення роботи над програмою історії, правознавства та географії. Запровадження в практику нетрадиційних форм і методів навчання; використання принципу наочності з використанням мультимедійних технологій як стимулу в організації активної пізнавальної діяльності на уроках; застосування різних форм і видів контролю та корекції навчальної діяльності та навчальних досягнень учнів. Робота над наповненням блогу методичного об’єднання. Вивчення передового досвіду учителів району та області.
      ШМО вчителів російської мови, зарубіжної літератури та естетично-гуманітарного циклу в 2016-2017 н.р. продовжувало працювати над проблемою «Підвищення якості знань, удосконалення навчально-виховного процесу на основі впровадження педагогічних технологій розвиток творчої ініціативи школярів». Це питання актуальне завжди, а цього навчального року увагу акцентували на ефективному використанні засобів ІКТ при вдосконаленні компетентності як учителів, так і учнів. Було складено список науково-методичної літератури, який рекомендовано опрацювати кожному учителю. Для результативного планування роботи на рік традиційно вчителі взяли участь у заповнені анкети. Враховуючи результати діагностування, інтереси й запити колег визначався зміст кожного засідання. Було проведено 5 засідань ШМО.
Раціонально поєднувалися традиційні та нетрадиційні форми проведення занять. Для цього ефективно використовувала професійний потенціал учителів. Цілеспрямовано проводили відвідування відкритих уроків, моделювали, вивчали, узагальнювали, поширювали перспективний досвід учителів Бурли О.В., Подопригори С.П., Маджар В.Д., Ткаченко Н.М., Мелішкевич Л.Б.      Бурла О.В. успішно пройшла атестаційний період. Відповідно проаналізовано відкриті уроки у 5-А класі «Система образів літературної серії про Мумі-тролів. Втілення в ній ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Мумі-тролі в мультиплікації (Туве Янсон «Капелюх чарівника») (Маджар В.Д.), у 5-Б класі « Святковий одяг екіпажу» (Мелішкевич Л.Б.,у 5-В класі « Генріх Гейне «Задзвени із глибини». Втілення краси весняної природи у вірші» (Ткаченко Н.О.), у 6-А класі « Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі» (Подопригора С.П.), у 7-А класі « Е.По «Золотий жук». Особливості композиційної побудови, розповідь у розповіді.» (Бурла О.В.).
   Цікавим та змістовним був « Тиждень російської мови, зарубіжної літератури та предметів естетично-гуманітарного циклу». Кожен день був ретельно спланований. Була реалізована методична робота в період між засіданнями. Учителі підготували учнів до участі в шкільних, районних, обласних олімпіадах. Учениці Гетманець Олександра (вчитель Бурла О.В.)  та Колесникова Анна (вчитель Маджар В.Д.) були учасницями обласної олімпіади з предмету та вибороли призові місця. Учні нашого закладу брали участь у Міжнародній грі зі світової літератури «Sanflower» - 2016. Грищенко Анастасія, Кононенко Валерія, Ільїна Олександра, Єпанча Єлизавета (учні 7-А кл.) та Гетманець Олександра (учениця 9-Б кл.) стали переможцями на регіональному рівні .
Поряд із позитивним у роботі ШМО є багато суттєвих недоліків:
-         низькою залишається мовленнєва культура учнів;
-         слід ефективніше залучати школярів до найвищих досягнень зарубіжної літератури;
-         виховувати естетичні смаки;
-         розвивати творче мислення , готувати до самостійного життя;
-         удосконалювати розвиток зв’язного мовлення;
-         продовжувати формувати необхідність у вивченні російської мови; покращити роботу над володінням учнями усіх видів мовленнєвої діяльності;
-         розвивати зацікавленість у читанні книг;
-         покращити індивідуальну роботу з обдарованими дітьми.
Робота МО проводилася з метою підвищення професійного рівня та  методичної компетентності учителя. Педагогам надавалася можливість поділитися своїми думками, обговорити свої досягнення та недоліки, довести ефективність тих чи інших видів робіт. Це сприяло росту професійної грамотності вчителів щодо впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес.
     План заходів щодо організації методичної роботи в закладі протягом  2016-2017 навчального року вцілому виконано.
              З метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня результативності методичної роботи педагогічний колектив ставить перед собою виконання наступних завдань:
І. У 2017/2018 навчальному році завершити роботу над науково- методичною проблемою: «Створення психолого- педагогічних умов для інтенсифікації навчально- виховного процесу, формування життєвої активності, поглиблення культуротворчої спрямованості діяльності закладу».
ІІ. Спланувати методичні заходи з педагогічними кадрами закладу на 2017-2018 н.р. з урахуванням позитивного досвіду минулих навчальних років та попередження недоліків, допущених у роботі.
ІІІ. Проаналізувати вплив методичної роботи на результативність навчально- виховного процесу за підсумками ДПА, олімпіад, конкурсів, МАНУМ, ЗНО.
ІV. Постійно дбати про поліпшення методичного забезпечення викладання навчальних предметів. Основною індивідуальною формою підвищення майстерності педагогів вважати самоосвіту.
V. Налагодити дієві зв’язки всіх методичних підструктур закладу з методичною радою.
VІ.   Учителям-предметникам:
6.1.Систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, внести корективи у власну науково-методичну проблему відповідно до методичних та експериментальних завдань навчального закладу.                                        
6.2.Удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи.
6.3. Систематично працювати над поповненням  кабінетів методичними матеріалами.                                                                                  
6.4.Працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.
6.5. Брати участь в епізодичних загальнорайонних та обласних методичних заходах.
VІІ.  Підвищення результативності навчально-виховного процесу за підсумками державної підсумкової атестації, олімпіад, конкурсів, МАНУМ, зовнішнього незалежного оцінювання.
VІІІ. Підвищення фахової майстерності педагогів шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації.
ІХ. Створення необхідних умов для функціонування методичних підрозділів, координації їхньої роботи, систематичного надання допомоги їхнім керівникам.
Х. Підготовка і проведення в травні 2018 року науково-практичної конференції, на якій завершити роботу над методичною проблемою закладу, підвести підсумки і обговорити стратегію подальшої роботи закладу.


Заступник  директора з НВР                        В.О.Гетманець



Немає коментарів:

Дописати коментар